سناریو نویسی

سناریو تبلیغاتی

سناریو تبلیغاتی

 

آژانس خلاقیت و تبلیغات فاتح سناریو نویسی را در ادامه توضیح می دهد.

قبل شروع بحث سناریو تبلیغاتی، بهتر است اول با تیزر تبلیغاتی آشنایی کمی پیدا کنید.

تیزر تبلیغاتی

تیزر تبلیغاتی به شیوه ای از تبلیغات گفته می شود که در آن به معرفی مستقیم محصول پرداخته نمی شود. بلکه یک حالت معماگونه طراحی شده و بدون معرفی مستقیم محصول، ذهن مخاطب درگیر می شود.

سناریو تبلیغاتی چیست؟

سناریو، از اصلی ترین اجزای یک تیزر تبلیغاتی است که در راستای انتقال صحیح پیام صورت می‏گیرد. تیزر تبلیغاتی مانند یک فیلم کوتاه است و باید تمام نکاتی که در ساخت یک فیلم رعایت می‏شود، در سناریو سازی هم رعایت شود.متن سناریو تبلیغاتی بر اساس نوع تبلیغ، هدف و بازخوردی که در نظر دارید نوشته می‏شود، که به معرفی کامل ویژگی های محصول می‏پردازد.

اهمیت سناریو تبلیغاتی

هر کسب و کاری برای معرفی محصول یا برند خود به دیگران، باید تبلیغات انجام دهد، مخاطب های امروزی دارای هوش بالایی هستند و ممکن است با معرفی مستقیم محصول یا برند، جذب آن نشوند و حتی گاهی دید منفی به آن پیدا کنند. اما در صورتی که تیزر تبلیغاتی، از یک سناریو و متن خوب برخوردار باشد، مخاطب کنجکاو می‏شود تا آن را دنبال کند.

روند تولید ساخت تیزر تبلیغاتی
  1. ایده یا نظریه پردازی
  2. سناریو نویسی مرتبط با پیام برند و ایده ها
  3. انتخاب فضای فیلم برداری، بازیگر یا صدای پس زمینه مانند گوینده و دیگر موارد
  4. تهیه مرحله پیش تولید و ارائه استوری بورد
  5. شروع مرحله تولید
  6. افزودن جلوه های ویژه و صداگذاری
  7.  بازخورد تیزر تولید شده را بررسی کنیم
  8. انجام اصلاحات لازم پس از مشاهده بازخوردها
  9. نیزر اصلاح شده را تحویل دهیم و بازخورد آن را مشاهده کنیم.
ویژگی های یک سناریو خوب

یک سناریو خوب باید دارای ویژگی هایی باشد که بتواند نظر مخاطب را به خود جلب کند، و در ذهن او ماندگار شود.

  • هدف مشخص باشد
  • خلاقانه و نوآورانه باشد
  • بتواند مخاطب را در هر سن و جنسی جذب کند
  • جذابیت ظاهری داشته باشد
  • همسو با نیاز مشتری باشد
  • سرعت متعادلی داشته باشد
 نکات کلیدی در نوشتن سناریو تبلیغاتی
  • وضعیت رقبای خود را بررسی کنیم، تا سناریو تکراری نشود و حتی با دیدن تیزر تبلیغاتی رقبا می‏توان ایده گرفت و یک سناریو کاملا متفاوت نوشت.
  • قبل از نوشتن سناریو در رابطه با شرکت تحقیق کنیم.
  • حفظ صمیمیت و استفاده از سبکی که مخاطب قادر به برقراری ارتباط با آن باشد.
  • صداقت گفتار در هنگام سناریو نویسی باید رعایت شود، اغراق و مبالغه مینواند نتیجه معکوس داشته باشد.
  • کلماتی مانند : شگفت انگیز، جذاب، پردرامد کلمات جذابی هستند که میتوانند دز ذهن مخاطب اثر مثبت بگذارد.

 

شما میتوانید فایل PDF  این مقاله را از اینجا دانلود کنید.

 

 

 

 

 

    ترک یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. زمینه های مورد نیاز علامت گذاری شده اند*