الگوی HBC در تولید محتوا

تولید محتوا با الگویHBC

الگوی HBC در تولید محتوا

زمانی که میخواهید تولید محتوا کنید باید قواعدی را رعایت کنید تا تاثیر گذاری آن افزایش یابد

حال میخواهیم در رابطه با این الگو صحبت کنیم.

امیدواریم در پایان این مقاله بتوانید یک محتوای اثر گذار تولید کنید،با ما همراه باشید.

الگوی HBC 

این الگو از سه بخش تشگیل شده که عبارتد از :

HOOKED -1 (قلاب)

BODY -2 (بدنه)

CTA -3 (دعوت به اقدام)

زمانی که میخواهید یک ویدئوی چندین ثانیه ای تبلیغاتی تولید کنید باید این سه مورد که ذکر شد را در ویدئوی خود بکار ببرید

قسمت اول قلاب HOOKED 

در این قسمت که قسمت اولیه ویدئو میباشد باید در چند ثانیه اول با یک حرکت و یا جمله ای شروع شود که همانند

قلاب عمل کند.یعنی مخاطب جذب شود تا ادامه کلیپ را تماشا کند تا با ادامه دادن آن شما به مقصود خود که اثر گذاشتن روی فرد میباشد برسید.

در محتواهای کوتاه که بیشتر در اینستاگرام منتشر میشود از حال و احوال پرسی اضافه و این چنین موارد که ابتدای کلیپ ها می باشد پرهیز کنید.ابتدای کلیپ شما همانند تیتر روزنامه می باشد که یک تیتر جذاب باعث فروش بیشتر آن روزنامه میشود.

به صورت کلی میتوان گفت با حرکتی و یا چند جمله در ابتدای کلیپ که از دل محتوا گرفته شده و گاهی حرکاتی غیر منتظره و میخکوب کننده میباشد شروع کنید تا ادامه تماشای آن مخصوصا از سر کنجکاوی برای مخاطب جذاب باشد.

 قسمت دوم بدنه محتوا BODY

در این قسمت که قسمت دوم کلیپ می باشد باید حرفای اصلی شما به صورت مختصر،مفید و ساده گفته شود تا پیام شما به مخاطب انتقال یابد.

از کلمات قلمبه سلمبه و نامفهوم و یا زیاده گویی پرهیز کنید.مردم عاشق سادگی هستند زیرا در ساده صحبت کردن حرف های شما متوجه میشوند.و در صورتی که حرف های شما را متوجه شوند اثر گذاری شما بیشتر خواهد شد.

قسمت سوم دعوت به اقدام CALL TO ACTION (CTA) 

در این قسمت که قسمت سوم کلیپ می باشد شما مخاطب را دعوت به اقدام میکنید.

تا اینجای مقاله را یک مرور میکنیم: شما ابتدا با یک قلاب شروع کردید تا مخاطب را درگیر کنید،مخاطب الان بر اساس حس کنجکاوی خود میخواهد ادامه آن را تماشا کندحال در قسمت دوم شما پیام خود را به مخاطب منتقل میکنیددر اینجا پس از کنجکاوی مخاطب پیام شما را دریافت کرده و در صورت حرفه ای بودن سناریو (که توسط کارشناسان این حوزه نوشته میشود) شما اثر خود را روی مخاطب گذاشته اید.این فرآیند همانند ماهیگیری ست که ابتدا با یک طعمه جذاب و در ذائقه مخاطب(ابتدا پرسنای مخاطب خود را باید شناسایی کرده باشید)آن را جذب کردید تا به قلاب شما توک بزند حال با پیام اثر گذار خود ماهی را به قلاب انداخته ایدفقط کافیست در مرحله سوم قلاب را بالا بکشید.تبریک میگویم! شما ماهی را گرفتید.

دقیقا در قسمت سوم همان ماهی را از آب بیرون کشیدن است،یعنی دعوت به اقدام.به عنوان مثال از مخاطب خود بخواهید پیام بدهد یا تماس بگیرد و یا هر اقدامی که شما را به مقصودتان می رساند.

باید دقت داشت که این سه قسمت که هر کدام به صورت مجزا در در این فرآیند دارای وظیفه خاص خود هستند که باید برای طراحی آن دارای دانش و تجربه بود که پیشنهاد ما این است که ساختار آنرا به کارشناس این حوزه بسپارید.

ولی در صورتی که تمایل دارید خودتان انجام دهید این سه بخش را در محتوای خود رعایت کنید.

آژانس خلاقیت و تبلیغات فاتح فعال در حوزه رسانه آماده همکاری با شما عزیزان جهت تولید محتوای اصولی فضای مجازی و رسانه شما می باشد.

در صورت تمایل میتوانید پی دی اف این مقاله را از اینجا دانلود کنید

شما میتوانید با راههای ارتباطی ما با ما در ارتباط باشید.

شماره تماس و واتساپ : ۰۹۱۲۸۳۳۰۴۹۵

www.fatehads.ir : وبسایت ما

info@fatehads.ir : ایمیل ما

    ترک یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. زمینه های مورد نیاز علامت گذاری شده اند*