مراقب هیجان خرید مشتری باش

هیجان خرید

نزار مشتریت هیجان خریدش رو از دست بده!!!

زمانی که یک مشتری خرید میکنه اون لحظه خرید لحظه طلایی هست که مشتری تصمیم نهایی خرید و پرداخت وجه را میگیرد.به عنوان صاحب یک کسب و کار باید بستری رو فراهم کنی که هر وقت مشتری به اون لحظه رسید با موانعی از سوی تو مواجه نشه و بتونه خریدشو انجام بده!

بزار در رابطه با لحظه خرید یک توضیح مختصر بدم:

زمانی که مشتری قصد خرید پیدا میکند (در فضای آنلاین مثال میزنیم) ابتدا شروع به جستجو میکند و بعد از جستجو و پیدا کردن چندین گزینه به مقایسه آنها می پردازد.

پس از مقایسه و انتخاب محصول نهایی (نقطهA) تصمیم میگیرد که خرید نماید. حالا به این نکته بسیار توجه کنید که در آن لحظه اگر شما پاسخگو نباشید و یا مانعی سر راه برای خرید شخص باشد!!!

این یک فاجعه ست…

تسلیت میگویم!تو یک مشتری از دست دادی… مشتری احتمالی که بابت آن کلی هزینه کرده بودی( هزینه تبلیغات و بازاریابی و زمان و…)

وظیفه صاحب کسب و کار است که مشتری را با ایجاد انگیزه از نقطه B به نقطه C برساند.در همان نقطه که لحظه طلایی خرید است باید عملیات خرید نهایی شود!

فقط کافیست موردی پیش بیاید که مشتری توی ذوقش بخورد آن لحظه ست که شما لحظه طلایی فروش را از دست دادید و مشتری احتمالی از نقطه C به نقطه D میرسد و شما را کنار میگذارد.

حال راه حل چیست؟

به عنوان مثال،در اینستاگرام زمانی که مشتری احتمالی به شما دایرکت میدهد(تمایل به خرید ایجاد شده) و منتظر دریافت پاسخ از شماست.

باید توجه داشته باشید که هیجان خرید در مشتری احتمالی بالاست و دوست دارد سریع سوالش پاسخ داده شود.

فرض کنید:

اگر شما فیلترشکنتان خاموش باشد،اینترنت نداشته،خواب و یا در حال استراحت باشید،نتوانید دایرکت را جواب دهید مشتری گزینه دیگری را انتخاب کرده و از فرآیند خرید محصول یا خدمات شما خارج میشود و شما یک مشتری را از دست میدهید!

حال اگر کنار اینستاگرامتان یک وب سایت فروشگاهی با توضیحات کامل و درگاه پرداخت آنلاین داشته باشید مشتری احتمالی در همان لحظه که هیجان خرید دارد ،تمیمش را میگیرد و وارد فرآیند خرید میشود،محصول را انتخاب کرده،هزینه را آنلاین پرداخت میکند و از طریق پنل کاربری اش فاکتور و کد پیگیری سفارش را دریافت میکند!

بدین شکل به شما تبریک میگویم!مشتری را صید کردید!

و کافیست از طریق پنل کاربری فروشکاه آنلایتان محصول را برایش ارسال کنید و مشتری محصول را درب منزلش تحویل بگیرد.

پس حواست به هیجان خرید مشتری باشه…

جهت اطلاع از مزایای سایت فروشگاهی و قیمت طراحی آن کلیک کنید

شما میتوانید پی دی اف این مقاله را از اینجا دانلود نمایید.

تماشای ویدئویی این مقاله

نظرات (۱)

ترک یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. زمینه های مورد نیاز علامت گذاری شده اند*